On-line rozhovor s Markétou Štěrbovou

S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru...
velikost textu:
vydáno 6.11.2014 12:30
Čtenářům iDNES.cz odpovídá Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru hokejového MS 2015.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 6. listopadu 2014 do 13:30

OTÁZKA: Dobrý den, rád bych se zeptal z jakého důvodu se lístky neprodávají na jméno.Tato praxe je přece po Evropě zcela běžná, tak proč se tento systém nevyužívá i u nás? Jak je vidět na různých bazarových či aukčních portálech, tak se s lístky kšeftuje opravdu ve velkém. Myslím, že je mezi prodávajícími i spousta podvodníků, co stejný lístek vytisknou a následně prodají vícekrát... Prodejem lístku na jméno, by se tomuto přeci dalo zabránit... Pavel Ďurica
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Dobrý den, není to běžným zvykem v hokejovém prostředí, ale spíš ve fotbalu. Takže jsme o tom neuvažovali. 6.11.2014 13:03
OTÁZKA: Dobrý den. Jaké pivo se bude čepovat na MS? A jaké pivo máte vy osobně ráda? :-) Předem děkuji za odpověď. Sexyméďa
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Na MS se bude čepovat pivo v obou arénách od stávajícího dodavatele. Já pivo nepiju, bohužel mám alergii. :) 6.11.2014 13:06
OTÁZKA: Dobrý den, Proč byl prodej lístků svěřen společnosti Sazka, která nemá s prodejem lístků v takovém objemu pozitivní zkušenosti? Jako vývojář enterprise systémů musím říct, že její internetový systém je absolutně technologicky zastaralý a nedivím se, že prakticky nefungoval. Proč nebyl více omezen prodej lístků jedné osobě, např. max 2 kusy, nebo se lístky neprodávaly na jméno? Kamil Chmelík
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Prodej lístků přes společnost Sazka byl uzavřen v době, kdy jsme jako pořadatel MS museli uzavřít smlouvu, jedinou možností. V O2 areně nikdo jiný prodávat lístky nemohl. My jsme si tedy vybírat také nemohli. Omezení bylo podle jednotlivých typu nákupu. 6.11.2014 13:07
OTÁZKA: Přes obrovské problémy se mi nakonec podařilo sehnat lístky na utkání CZE-AUT. Abych si je mohl koupit, musel jsem – vzhledem k Vašemu vynálezu balíčků – zakoupit i také lístky na utkání GER-LOT za 1300 CZK. Toto utkání mě vůbec nezajímá, rád bych lístky prodal a umožnil tak shlédnutí tohoto utkání jiným zájemcům. Podobně mohli naopak dopadnout zájemci o utkání GER-LOT, kteří se potřebují zbavit lístků na utkání CZE-AUT. Proč jsem osočován redakcí tohoto netu jako překupník? Jak se mnou a podobnými nešťastníky budete bojovat? Nebylo by lepší vyhodnotit „balíčky“ jako chybu a umožnit lidem legálně, bez osočování „překupník“, se nepotřebných lístků zbavit, aby se tyto dostaly potřebným? Zdeněk Novotný
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Zahájení prodeje v systému balíčků je běžnou záležitostí. Snažili jsme se prodej udělat celkově co nejjednodušší. Neoznačila bych za překupníka, který z těchto důvodů za prodejní cenu prodá vstupenku dál. V tom je rozdíl oproti překupníkům, kteří sledují jenom zisk. 6.11.2014 13:08
OTÁZKA: Dobrý den, můžete mi prosím vysvětlit, jak je možné, že člověk, který byl první u pokladny před O2 arénou dostal pouze lístky do horního prstence, protože dolní byl už vyprodán? Myslím tím balíček s utkáním ČR - Kanada. Systém prý hned po zahájení prodeje zkolaboval a po opětovném startu už lístky dolů nebyly.Tento příběh najdete i v jednom z článků na idnes. Nebylo to náhodou tak, že lístky do prvního patra nebyly v prodeji vůbec a všechno si rozebrala sazka, O2, hokejový svaz, IIHF a podobné organizace? Řadu let pracuji v IT, takže se nechám rád poučit, jak se dělá takový systém, který vyprodá polovinu lístků (a zrovna tu lepší) v době kdy evidentně neběží :-) Aleš
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Prodej se spustil po celé republice na všech terminálech i přes internetu (celosvětově) ve stejný moment. Proto se mohlo stát, že balíčky obsahující nejžádanější utkání Česko vs. Kanada byly rezervovány během několik sekund. 6.11.2014 13:10
OTÁZKA: Dobrý den, rezervovala jsem si 5 lístků na balíček zápasů. Než jsem si ho však zakoupila na terminálu Sazky, 2 přátelé mi odřekli. Chtěla jsem si tedy vyzvednout jenom 3 ks a 2 lístky nechat propadnout. Protože se rezervace nedá upravovat na internetu, šla jsem s tímto požadavkem na pobočku České pošty. Slečna mi ale vytiskla všech 5 lístků a tvrdila, že ani ona rezervaci nemůže upravit a chtěla po mně celou částku. To jsem odmítla a po 90minutovém dohadování jsem z pobočky odešla bez lístků. Připadá Vám to správné? Neměla by být obsluha terminálů řádně vyškolena? A je pravda, že nemůžou zasáhnout do vytvořených rezervací? Děkuji. Barbora Bäuchelová
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: To je otázka pro Sazka Ticket, nejen po technické stránce, ale i personální. Jsou to smluvní partneři Sazky, takže by je měli školit oni. 6.11.2014 13:12
OTÁZKA: Dobry den. Proc nebyly listky omezene na osobu a prodavaly se na obcanku? Jak je mozne, ze spadne system, a presto ani lide ve fronte u O2 si nemohou koupit listky na utkani s Kanadou a Svedskem do dolnich pater? Je videt, ze se mistrovstvi dela pro VIP a nikoliv pro fanousky. Priznavate, ze jste prodej a distribuci listku nezvladli? proc to nemohlo byt formou registrace a nasledne losovani, jako tomu byva u jinych velkych akci? Asi je to tim, ze jsme v CR a tady buji korupce a na opravdove fanousky se kasle. Uzijte si tu snobskou akci. Tomas
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Už jsem odpovídala dříve. Neměli jsme možnost zvolit, kdo bude lístky prodávat a tím pádem jsme nemohli ovlivnit ani způsob prodeje. Existuje ticketingový systém, který dodavatel používá. 6.11.2014 13:13
OTÁZKA: Dobrý den. Ve většině Vašich přepisů rozhovorů mluvíte o tom, že nový systém Sazky byl před spuštěním prodeje lístků na MS řádně otestován "na maximální zatížení". Nakonec se ukázalo, že šlo o přesný opak a systém rozhodně připravený nebyl. Měli jste přesné informace a data z průběhů testů zatížení nebo jste se pouze uspokojili s tím, že Vám Sazka oznámila, že je vše OK? Na akci takových rozměrů mi to přijde jako hrubé podcenění, když "nefunguje" prodejní systém. Děkuji za odpověď.. Roman V.
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Do testovacího systému nás Sazka nepustila, ale tam by nás nepustil nikdo. Pravidelně jsme několikrát denně v závěrečné fázi měli jednání s odpovědnými pracovníky a ptali jsme se na výsledky testů. Kladli jsme konkrétní otázky na problémová místa a vždycky jsme dostali ujištění, že všechno bude fungovat. Stejně tak o tom veřejnost ujistil generální ředitel Sazky 29. října na tiskové konference. 6.11.2014 13:15
OTÁZKA: Dobrý den, předpokládali jste, že se vstupenky vyprodají ještě rychleji, než se stalo? nebo jste naopak čekali, že to bude trvat déle? Děkuji za odpověď Mirek
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Předpokládali jsme, že balíčky se zápasy české reprezentace budou rozebrány velmi rychle, a to hned první den. Některé zápasy nás přesto překvapily. 6.11.2014 13:17
OTÁZKA: Dobrý den, mám na Vás dotaz, lépe řečeno jsem rozladěný z celého postupu distribuce vstupenek. Ohledně prodeje balíčků se toho napsalo již dost, ale také jsou tu i vozíčkáři. Na stránkách máte formulář, jakým způsobem si může vozíčkář ze svého domu rezervovat vstupenky. Bohužel háček je v tom, že vám na tuto objednávku nikdo neodpoví a tudíž vám ani rezervační číslo není vystaveno (poptávku jsem prováděl v úterý v dopoledních hodinách, do dnešního dne jsem nic neobdržel). Když už vám to začne být divné, tak se seberete a jedete do O2 Areny v domnění, že by vám nějaká zodpovědnější osoba tyto lístky mohla prodat. Zde vám je řečeno, že musíte vyplnit internetový formulář a bez něj vám nic nevydají (ten stále samozřejmě nemáte). Nikde se nedozvíte, jestli jsou dostupné nějaké balíčky, jaký je stav vaší poptávky atd. Kdybych nebyl takto limitován vozíčkem, tak si ty vstupenky opatřím rozhodně dříve. Zajímalo by mne tedy, jakým způsobem tuto situaci hodláte řešit. děkuji vozíčkář Pavel M. Pavel Míchal
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Osobně mě velmi mrzí, že systém nefunguje. Ale nemohu se konkrétně vyjádřit k Vašemu případu, je to otázka pro Sazka Ticket. 6.11.2014 13:19
OTÁZKA: Proc se prodavaji listky v balickach ?Nakonec se nechtene listky prodavaji na internetu je riziko ze i takovy listek se zablokuje?, Jajaja
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Technicky to samozřejmě možné je, organizační výbor by v extrémním případě mohl tuto možnost použít. Ale samozřejmě se netýká těch fanoušků, kteří prodají za prodejní cenu vstupenku na "nechtěný" zápas. 6.11.2014 13:21
OTÁZKA: Dobrý den. Kolik procent lístků na jednotlivé zápasy jde do volného prodeje v České republice, kolik procent zahraničním fanouškům a kolik procent zůstává organizátorům, sponzorům, čestným hostům atd. čili nikdy nebyly k prodeji a jsou rezervovány k těmto účelům? A pokud to je různé tak prosím konkrétně zápas Norsko - Slovinsko 8.5. v Ostravě. V hledišti byly na jednotlivých tribunách vždy celé bloky cca 15 řad již obsazené velmi homogenně. Děkuji za odpověď. Martin Nevrla
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Existuje jen jeden balíček vstupenek, který je přístupný fanouškům bez ohledu na zemi. Ve srovnání se oficiální kapacitou hal byly prodejní kapacity obou dějišť sníženy. Důvod je jasný: v rámci pořádání mistrovství světa musíme splnit určité podmínky, včetně poskytnutí předem stanoveného počtu pro potřeby IIHF, marketingové společnosti Infront a jejich partnery, v hale jsou navíc vyblokována místa pro média. 15 homogenně obsazených řad, na které poukazujete v Ostravě, je prostor pro umístění komentátorských stanovišť. 6.11.2014 13:21
OTÁZKA: „V rámci stanovení cenové politiky šampionátu jsme se snažili zpřístupnit mistrovství všem, na vybraná utkání jsme zvolili opravdu ´lidovou cenu´. O to větší je naše zklamání, že se někteří ´takzvaní fanoušci´ snaží tyto vstupenky prodat za několikanásobně vyšší sumy. To je pro nás hodně smutné zjištění. “, to jsou Vaše slova. Nezlobte se na mě, ale to byl první předpoklad, se kterým jste měli počítat, neboť překupnictví s lístky tady bylo vždy! Má otázka je jednoduchá, kdy odstoupíte z funkce? Člověk Vaší naivity a neznalosti nemá v takové funkci co pohledávat. Roman Dvorský

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: "Organizační výbor před podobnými „kaufy“ logicky varuje. „Nákup vstupenek mimo oficiální prodejní místa je hodně rizikový". Vaše vyjádření a neznalost je naprosto šokující!!! Člověk, který si koupil lístky s nimi může nakládat dle svého uvážení. Váš systém prodeje naprosto selhal a byl naivní a naprosto neprofesionální. Proč jste ještě neodstoupila a lezete do novin? Davik Kopřiva

Na tuto otázku odmítá dotazovaný odpovídat

OTÁZKA: Dobrý den, je vůbec možné, aby mi obsluha na terminálu Sazky v 8:01 řekla, že všechny vstupenky jsou rezervované? Poté se to tedy změnilo na "funkce potlačena" a posléze už to nešlo vůbec. Nakonec jsem tedy se štěstím získal vstupenky, které jsem chtěl, přes internet, ale ta rezervace v 8:01 - to snad ani nejde ne? Vyvodíte vůči Sazce nějaké důsledky za problémový prodej nebo se to přejde "jako kdyby se nic nedělo". Děkuji za odpověď, přeji hezký den. Jan Trnka
S MASKOTY. Markéta Štěrbová, generální sekretářka organizačního výboru... Sterbová: Už jsem odpovídala. 6.11.2014 13:22