"Jsem zklamaný a rozčarovaný. Tenhle výsledek znamená jednoznačně neúspěch. Přijdeme o příjmy ze vstupného a bonusy za postup. Ale ty peníze by z velké části byly rozděleny na odměny hráčů. Ekonomiku klubu to proto neohrozí. Je to otázka jednání vedení klubu," uvedl Zbyněk Kusý, pardubický manažer.
Podle něj by klub za každý další domácí odehraný zápas získal na vstupném milion korun. Celkem tedy maximálně při dalších dvou sedmizápasových sériích osm milionů korun.
V zákulisí se však ihned po rozhodujícím zápase objevily spekulace, že neúspěch v play-off pocítí klubová pokladna zejména v příští sezoně. Nepotvrzené informace hovoří například o menším přílivu peněz od hlavního sponzora.
Zástupci firmy Moeller se zatím k záležitosti vyjadřují jen opatrně. "Je to jenom sport a k němu porážky patří. Zatím nemám informace o tom, že by se něco na našem vztahu s klubem mělo měnit," řekl Luboš Barčák z firmy Moeller.
"Myslím, že masový odliv sponzorů nehrozí. Celý rok jsme předváděli výborný hokej, dvacet měsíců ve dvou sezonách jsme vedli ligu. Je strašně smutné, že jsme vypadli ve čtvrtfinále, ale na druhou stranu jsme celý rok odváděli vynikající práci," uvedl Kusý. Dá se ale očekávat, že klub, který měl letos k dispozici okolo sto čtyřiceti milionů korun, bude muset v nové sezoně vystačit s menší částkou.
Otázkou také zůstává, jestli si klub udrží masovou přízeň fanoušků. Ti si před loňskou sezonou koupili okolo čtyř tisíc permanentních vstupenek, což je největší počet v české hokejové lize.
Manažer pardubic Zbyněk Kusý |
- o hospodaření klubu: Vyřazení nás neohrozí. Masový odliv sponzorů nepřijde, celý rok jsme odváděli vynikající práci. |
"Když sobotní porážku trenér Říha ustojí, tak si příští rok nekoupím permanentku," tvrdil však hned po zápase třicetiletý Petr Kvašek z Pardubic. A zřejmě nebyl sám.
Vedení klubu ale věří, že diváci týmu přízeň zachovají. "Zatím je ještě příliš brzy na to tvrdit, jak se budou v příští sezoně prodávat permanentky na lední hokej. Teď fanoušky ovládá spousta emocí, jsou smutní z neúspěchu. Za měsíc za dva, až se začnou permanentky prodávat, může být všechno jinak," věří Jan Kratochvíl z marketingového oddělení klubu.
"Závisí to pravděpodobně na tom, jak se k výsledku čtvrtfinále postaví klub. Pokud fandům jasně vysvětlí, co je příčinou neúspěchu, a že ho chce řešit, spíš to pochopí. Věřím, že nám lidé zůstanou věrní. Vždyť Pardubice měly vždycky nejlepší fandy v republice," uvedl.
Neúspěchem klubu je zklamán i pardubický magistrát. "Obávám se toho, jak se zachovají sponzoři, ale žádná jednání zatím neproběhla. Ovšem vypadnutí týmu ve čtvrtfinále je velký neúspěch. Už třeba proto, že na hokeji jsme zčásti postavili image města. Navíc nyní jsou obyvatelé roztrpčeni a to také není dobré," řekl Jiří Stříteský, primátor Pardubic.