"Ani by nebylo moc kupců. Kluby se obávají budoucnosti, šetří se všude, utrácet se bude s velkým rozmyslem," říká Miroslav Michalovský, generální manažer Zlína.
Sám v rozpočtu na sezonu, odhadem 70 milionů korun, zatím nepočítá ztráty. "Připravuje se z velké části v létě a zkraje podzimu, tedy než krize začala," vysvětluje Michalovský.
Ale pro nadcházející ročník může být hůř. Také ve Zlíně počítají s tím, že budou muset snížit výdaje.
"Budeme rozpočet dělat po důkladné sondáži u největších partnerů, ale budeme muset snížit náklady na hráče minimálně o 10 až 20 procent."
Těžko se dohodne s hráči na snížení nynějších platů. "Ale u těch, kterým končí smlouvy, bude krize mít vliv, budeme velmi obezřetní."
Mnohé kluby mohou navíc trpět tím, že někteří extraligoví hokejisté jsou přeplácení. "Dovedu si představit, že by někteří hráči měli míň peněz," připouští i Michalovský.
Provoz jeho klubu stojí na penězích od města, marketingového partnera ligy, ze vstupného a od sponzorů.
S těmi klub dříve jednal o prodloužení smluv po skončení sezony. "Teď začneme situaci zjišťovat dřív." S generálním sponzorem má Zlín smlouvu dlouhodobou, s dalšími partnery však jen na rok či dva.
"Kdyby RI Okna skončila, poznamenalo by nás to. Ale že to u nás nestojí na jednom partnerovi, považuju za výhodu."