„Všichni evropští účastníci turnaje začnou kempy doma a pak se teprve přesunou do Severní Ameriky. A součástí přípravy budou i utkání,“ řekl pro agenturu ČTK Urban, který se minulý týden účastnil v Torontu jednání, po kterém byl zveřejněn program turnaj. Češi se ve skupině A střetnou s Kanadou, USA a výběrem Evropy.
V rámci přípravy se tak národní tým v pražské O2 areně může utkat s Finskem, Švédskem, Ruskem nebo teoreticky i s výběrem Evropy, který bude sestavovat bývalý slovenský útočník Miroslav Šatan. Druhý přípravný duel odehraje někde v Evropě na kluzišti soupeře a třetí v zámoří.
Podle vyjádření prezidenta Ruské hokejové federace Vladislava Treťjaka bude soupeřem českého týmu sborná a duel se uskuteční 10. září. Oficiální informace ale teprve zveřejní zástupci pořádající NHL a hráčské asociace NHLPA. Jednotlivé hokejové svazy mají zákaz cokoliv sdělovat.
Už teď se však mohou fanoušci na příští podzim těšit. Světový pohár (nástupce Kanadského poháru) se naposledy konal před 11 lety, kdy našlapaný český výběr podlehl až v prodloužení semifinále Kanadě.
„“Bude unikátní v tom, že to bude soutěž nejlepších s nejlepšími. Na mistrovství světa bohužel nejlepší hokejisté často startovat nemohou, na olympijských hrách se představí jen některé reprezentace a řada vynikajících hráčů nemá šanci tam hrát. Tady bude šest zemí a dva výběry. Je to experiment, ale lze očekávat, že to bude super turnaj,“ řekl Urban.
Punc výjimečnosti akci dává i fakt, že se všechny zápasy budou hrát v Air Canada Centre v Torontu, hale slavných Maple Leafs.
Přestože turnaj odstartuje až za rok, jednotlivé země už začaly řešit například podobu dresů. Světový pohár bude totiž první akcí, na kterou bude dresy vyrábět společnost Adidas.
Dresy v NHL budou bez reklam. Co na Světovém poháru?
Oděvní firma s NHL podepsala sedmiletou smlouvu a vedení soutěže uklidnilo fanoušky, že dresy klubů „nezašpiní“ reklamy. Ovšem při premiéře na reprezentační akci to vyloučeno není.
„První schůzka byla spíše seznamovací. Bavili jsme se o tom, jak by například měla vypadat barevná kombinace. Poukázali jsme třeba na to, aby v naší kombinaci nebylo moc modré, kterou používá nyní spíše Slovensko. U nás převládá červená,“ řekl Urban.
Zástupci Adidasu předložili několik svých návrhů. „Jejich cílem je, aby bylo poznat, že je to výjimečná akce. To je jediné, co k tomu mohu teď říct,“ uvedl generální sekretář českého hokejového svazu.
Urban poukázal i na zkušenosti s dresem v designu státní vlajky, kterou společnost Nike připravila pro olympijské hry v Soči. „U médií i fanoušků byl hodně oblíbený, ale pro hráče na ledě byl matoucí, takže s ním moc nechtěli hrát. I proto jsme se dohodli, že oni touto cestou nepůjdou,“ řekl Urban.