Pokutu od agentury BPA dostala Asociace profesionálních klubů. Marketingovému partnerovi nejvyšší hokejové soutěže to umožňuje smlouva, podle níž lze uplatnit sankce až milion korun za každý zápas, v němž je tato smlouva porušena.
Situace se týká Plzně, která odehrála právě 13 utkání od začátku roku 2012, v němž začal platit nový loterijní zákon.
Ten zakazuje reklamu na sázkové kanceláře, které nejsou registrované v Česku. A jedna z nich, firma Bet-at-home, je právě sponzorem západočeského klubu. Generálním partnerem extraligy je ovšem její přímá konkurence, společnost Tipsport, která podle serveru Aktuálně.cz silně tlačila na BPA.
Vedení Plzně se vlastnímu zavinění třináctimilionové pokuty brání. Argumentuje tím, že sponzorskou smlouvu podepsal ještě před uzavřením loterijního zákona. A že sice 3. února dostalo od APK dopis hovořící o tom, že klub zřejmě porušuje zákon. V Plzni však tvrdí, že dopis byl pouze soukromou iniciativou šéfa soutěže Stanislava Šulce.
"Ředitel klubu Václav Jáchim obsah zmíněného dopisu okamžitě ověřil na APK, přičemž zjistil, že toto stanovisko není v žádném případě oficiálním stanoviskem představenstva APK..., nýbrž se jedná s největší pravděpodobností o stanovisko ředitele APK Stanislava Šulce," píše se na webových stránkách hokejové Plzně.
Podle nich ředitel Jáchim zjistil, že představenstvo APK se od zaslaného dopisu Stanislava Šulce distancuje. "To bylo klubu HC Plzeň 1929 písemně potvrzeno dopisem prezidenta APK Ladislava Blažka dne 6. 2. 2012," píše se v prohlášení Plzně.
Blažek se ke kauze nevyjádřil. "Nezlobte se, teď mám jednání, nemůžu mluvit," řekl do telefonu.
Je dost možné, že kromě tlaků generálního partnera jde o vznikající zákulisní boj mezi BPA a APK. Extraligové kluby totiž při hledání nového marketingového partnera od roku 2013 podle hlasů ze zákulisí mohou preferovat jinou společnost.
Od BPA inkasuje extraliga na každou sezonu 95 milionů korun. Manažeři by ovšem podle nové smlouvy rádi dostávali ročně skoro dvojnásobek: 160 milionů bez DPH.