Extraligový klub ze Vsetína, který v rozehrané loňské soutěži změnil na přání sponzora klubové barvy, si usmiřuje rozdělené tábory svých fanoušků veřejnou internetovou soutěží.
Skalní příznivci valašského klubu nepřijali rychlou záměnu tradiční žluté a zelené za světlejší a tmavší odstín modré s nadšením. „Slíbili jsme, že se brzy dostanou ke slovu. Teď už mohou všichni tvořit. Odměnou pro nejlepšího bude celoroční permanentka na všechna domácí utkání Vsetína,“ sdělil prezident oddílu Oldřich Štefl.
Modrá - poznávací barva hlavního sponzora České spořitelny, to bude pro všechny účastníky soutěže jediné omezení. „Dres pro domácí utkání musí obsahovat nejméně osmdesát procent tmavě modré a přibližně dvacet procent světle modré barvy. Je přitom možné použít i doplňkových, takzvaných oddělovacích barev. Tedy černé, šedé, bílé,“ říká Aleš Koňařík, jeden ze správců klubového webu hc-vsetin.cz a organizátor akce.
„Zkrátka - Česko už našlo v Anetě Langerové svoji hudební SuperStar, my teď budeme hledat SuperDres.“ Vsetínská soutěž má tři kola.
V prvním, které začalo dnes, se budou shromažďovat návrhy. Internetový příjem je nastaven tak, že přijme pouze bitmapy ve formátech JPG, GIF a TIFF, křivky pak jako EPS, AI, CDR a PDF. Návrhy se budou průběžně zveřejňovat na stránce www.hc-vsetin.cz.
Zahajovací část soutěže potrvá do pondělí 5. července. „Skončíme přesně v pravé poledne,“ upřesnil Koňařík. Z návrhů vzejdou ve druhé části tři finalisté. Vítěze nakonec určí internetové hlasování. „Hokejové volby“ skončí 31. července. Klub pak k představení nového dresu uspořádá mimořádnou tiskovou konferenci. Před novináře předstoupí kromě klubového vedení také autor nového dresu.
A kdo posoudí návrhy a určí finalisty? Trojici nejlepších návrhů vybere pětičlenná porota. Tvořit ji budou zástupce České spořitelny, nový sportovní manažer Roman Čechmánek, obránce Alexej Jaškin, zástupce fan klubu a jeden z příznivců. „Pátým členem poroty, jakýmsi "tribunem" z lidu, se stane ten, kdo vymyslí nejlepší hokejový slogan či heslo, se kterým půjdou hokejisté do extraligových bitev,“ řekl Aleš Koňařík.
Návrhy na slogany se přijímají stejně jako grafické návrhy nových dresů do 5. července.
„Vsetín hledá SuperDres“ není jedinou novinkou, která má fanoušky sblížit se svým klubem. Začíná také on-line debata Roman Čechmánek versus lid. „Dotazy na bývalého manažera Oldřicha Štefla se od loňského zavedení rubriky jen hrnuly, často odpovídal lidem denně. Uvidíme, jak se s novou rolí vyrovná jeho nástupce Roman Čechmánek. Očekáváme další úspěch,“ řekl Aleš Koňařík.