BPA, partner hokejové extraligy, vyměřil Asociaci profesionálních klubů pokutu 13 milionů, důvodem jsou reklamy na sázkovou kancelář na plzeňských dresech. Plzně odehrála právě 13 utkání od začátku roku 2012, v němž začal platit nový loterijní zákon zakazující reklamu na sázkové kanceláře, které nejsou registrované v Česku. A jedna z nich, firma Bet-at-home, je právě sponzorem západočeského klubu. (více zde)
"Ta pokuta, kterou APK dostala od marketingové společnosti BPA, je naprosto irelevantní. O tom jsem zcela přesvědčený," říká Václav Jáchim, ředitel HC Plzeň 1929.
To jste vyjádřil už v týdnu na klubovém webu v oficiálním prohlášení. Platí to i po čtvrtku, kdy BPA, marketingový partner extraligy, udělila APK pokutu 13 milionů korun právě za logo, které nosí na dresech hokejisté Plzně?
Platí. Naše stanovisko vychází z analýzy, která jasně říká, že tento náš zákon je v rozporu s evropským právem. A evropské právo je v této věci nadřazené tomu českému. Tečka.
Posunula se někam celá věc během pátečního dne?
Posunula a věřím, že dobrým směrem. Ale v tuto chvíli (včera odpoledne, pozn. aut.) ještě čekáme na oficiální stanovisko z Asociace profesionálních klubů. Protože to, které přišlo na klub minulý týden (podepsané ředitelem APK Stanislavem Šulcem, pozn. aut.), není oficiální stanovisko APK.
Zdá se, že jste si v této kauze jistí, že pravda je na vaší straně.
Jsme o našem stanovisku naprosto přesvědčení. Také APK celou záležitost řeší ve spolupráci s advokátní kanceláři. Osobně si nemyslím, že by BPA nebo pan Šulc měli být těmi, kdo mohou vykládat zákon. Tak mohou činit pouze stát a orgány k tomu činné.
Problém se netýká jen vás, ale například i fotbalistů pražské Dukly. Máte informace, že postupují stejně jako Plzeň?
Co vím, určitě z uzavřené smlouvy necouvají. Podobné reklamy lze vidět všude možně, vždyť ji měl na hrudi i náš házenkářský nároďák. Je absurdní, aby si někdo svévolně vymyslel, že někdo jiný porušil zákon.