"Dnes mají lidi spoustu jiných možností a tohle je přiláká. Už nejde jen o sport. Je dobře, že se to dělá," říká Josef Jandač, trenér Českých Budějovic.
Právě tady dnes při zápase proti Slavii vyhraje jeden z diváků traktor v hodnotě 95 tisíc. A pozor – pokud ho nebude chtít, vyplatí mu firma Mountfield na ruku padesát tisíc.
I to je důkaz, že pryč jsou doby, kdy jediným lákadlem pro lidi byla přestávková střelba do prázdné branky a hlavní cenou dárkový koš.
Případně jednou za čas některý z diváků vyhrál televizi. Teď se kluby předhánějí v originalitách.
Tak třeba Lucii Pospíchalovou na úterní zápas Sparty s Plzní přivezla limuzína. Utkání se svým doprovodem sledovala z VIP salonku a po něm ještě vyrazila na večeři do jedné z nejluxusnějších restaurací v centru Prahy. To vše byl dárek od Sparty.
Když pro změnu vyrazíte na extraligu do Litvínova, tak si klidně můžete domů přinést rozpůlené prase.
Slavia zase pár svých fanoušků pošle po nedělním utkání s Ústím na hory. "Budeme losovat zájezd za 11 tisíc korun," říká její marketingový ředitel Jan Kratochvíl.
Hlavní kousek si však klub schovává na 20. ledna. Během derby se Spartou se totiž na ledě uskuteční první hokejová svatba a novomanželé dostanou dary za 200 tisíc korun.
Jiné extraligové týmy jsou proti tomu jako chudí příbuzní. V Karlových Varech se pro lidi neděje vůbec nic, ve Znojmě je jen skromná tombola, v Kladně zase klasická střelba do otvorů, do kterých se jde hodně těžko trefit. V Třinci pak na hokeji můžete vyhrát karton limonád nebo piv.
Přitom právě tyto týmy mají největší problémy s návštěvností. "Nemyslím si, že by akce nahnaly do hlediště třeba tisíc diváků navíc. Ale aspoň se o klubu píše. A to ho zviditelní," tvrdí Jan Kratochvíl ze Slavie.
Má pravdu – divák, který se z hokeje vrátí s traktorem nebo prasetem, na klub opravdu nezapomene.