V centru východního Slovenska to dva měsíce před startem vrcholného turnaje vypadá, jako by se tu ani žádná akce ani neměla konat. Ve městě visí jediný propagační plakát, polepená motivy šampionátu tu jezdí jediná tramvaj. Zmizel dokonce i maskot Goooly, který odpočítává čas do začátku MS.
"Situace se zanedlouho změní," slibuje ovšem Otto Brixi, zplnomocněnec primátora pro mistrovství světa. "Masivní kampaň odstartuje 1. března a Košičany i turisty čeká milé překvapení," tvrdí.
To v Bratislavě se člověk denně dozvídá zprávy o pokroku v přestavbě stadionu, o jednání města s vládou, o dotacích. I propagace turnaje je v hlavním městě mnohem výraznější.
Rozdíl je i ve výsledku: v prodeji lístků. Zatímco v metropoli je už na velkou většinu zápasů téměř vyprodáno, v Košicích zbývají na každý zápas tisíce volných míst. Před měsícem bylo z celkového balíku vstupenek prodáno jen 12 procent. Nutno ovšem dodat, že bratislavské skupiny s domácí, českou a ruskou reprezentací jsou mnohem atraktivnější.
Slováci se činí také v celostátním měřítku. Naposledy k tomu přispěla národní banka, která nechala vyrazit 31 tisíc eurových mincí s motivy šampionátu.
Hokej na euromincíchSadu osmi euromincí s ročníkem ražby 2011 doplněnou žetonem s motivem hokejového šampionátu vyrazila státní mincovna Kremnica v celkovém nákladu 31.000 kusů. Motiv mistrovství světa je znázorněn nejen na pamětní minci, ale i papírovém obalu celé sady, kterému vévodí maskot šampionátu Goooly. |